23 de nov. de 2014

Publication of the Article: Teoria Racial Crítica e Letramento Racial Crítico

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http://goo.gl/uJfaWk

This article analyses the autobiographical narratives of the racial and social identities of language teachers. The aim is to understand what are the meanings attributed to black and white racial identities in the autobiographical narratives. The theoretical framework used to analyse the autobiographical narratives is Critical Race Theory (CRT) (Ladson-Billings, 1998). I conclude that the meanings of the words attributed to black racial identity and white racial identity that are provided within the autobiographical narratives are used in ways that disadvantage black racial identity and favour white racial identity. The autobiographical narratives also include many examples where white racial identity is posited as the norm.

O artigo tem o objetivo de analisar narrativas autobiográficas de identidades sociais de raça de professores de línguas. O objetivo é entender quais são os sentidos atribuídos às identidades raciais de negros e de brancos nas narrativas autobiográficas. O referencial teórico utilizado para analisar as narrativas autobiográficas é a Teoria Racial Crítica, Critical Race Theory – CRT (Ladson-Billings, 1998). Em conclusão, os sentidos atribuídos às palavras para identidade racial negra e para identidade racial branca que são trazidas nas narrativas autobiográficas são sentidos utilizados de uma forma que desfavorecem a identidade racial negra e favorecem a identidade racial branca e, ainda, muitos dos exemplos trazidos nas narrativas colocam a identidade racial branca como norma. 
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